Wat met achterstallige dienstencheques?

Onze werknemers werken allemaal met een contract onbepaalde duur. Dit houdt onderandere in dat zij de rechten en plichten hebben van eender welke werknemer in België. Indien u als klant een overeenkomst met ons afsluit voor een huishoudhulp dient u zich ook aan enkele elementaire voorwaarden te houden zodat wij ten opzichte van onze werknemer de regelgeving kunnen respecteren.

Elke keer de huishoudhulp langskomt moet u onmiddellijk de cheques vereffenen van de geleverde prestaties. (Bijvoorbeeld als u naar de winkel gaat betaalt u ook altijd direct uw aankopen.)
Dit houdt tevens in dat u altijd voldoende cheques moet hebben.
Tussen het bestellen en het ontvangen van uw cheques gaat er meestal wat tijd tussen. Hou hier rekening mee!
Bestel uw cheques tijdig of werk met een maandelijkse bestendige opdracht, op die manier heeft u nooit tekorten.
Als bedrijf kunnen we geen tekorten toestaan die langer dan 14 dagen zijn! Onze werking wordt gefinancieerd met de dienstencheque. Daarbij heeft de werknemer recht om tijdig zijn/haar loon te ontvangen. Het bedrijf kan niet de lasten blijven dragen omdat de klant niet tijdig de cheques bestelt! Onze werking is er zo op gericht dat u zal aangemaand worden te betalen.


Meer veelgestelde vragen: